Καλώς ήρθατε στην OSHOLAND

Η Osholand είναι ένας Τόπος που εκφράζει το Όραμα του Όσσο για τον καινούργιο άνθρωπο και την καινούργια ανθρωπότητα. Η χώρα του homo novus. « Ο παλιός άνθρωπος πεθαίνει, και δεν υπάρχει λόγος να τον βοηθήσουμε να επιβιώσει πλέον. Ο παλιός άνθρωπος είναι ετοιμοθάνατος: μην θρηνείς γι΄αυτόν, βοήθησέ τον να πεθάνει. Γιατί μόνο με τον θάνατο τού παλιού μπορεί να γεννηθεί ο καινούργιος. Η παύση του παλιού αποτελεί την αρχή τού καινούργιου.
Ο άνθρωπος έχει ζήσει έως τώρα όχι αληθινά, όχι αυθεντικά΄ ο άνθρωπος έχει ζήσει πολύ ψεύτικη ζωή. Ο άνθρωπος έχει ζήσει με μεγάλη παθολογία, ο άνθρωπος έχει ζήσει με μεγάλη αρρώστια. Και δεν υπάρχει λόγος να ζούμε με αυτή την παθολογία΄ μπορούμε να βγούμε από τη φυλακή, γιατί τη φυλακή τη φτιάξαμε με τα ίδια μας τα χέρια. Βρισκόμαστε μέσα στη φυλακή επειδή έχουμε αποφασίσει να βρισκόμαστε μέσα στη φυλακή γιατί έχουμε πιστέψει ότι η φυλακή δεν είναι φυλακή αλλά σπίτι μας».

Το μήνυμα του Όσσο προς την ανθρωπότητα είναι: « φτάνει πια. Αφυπνίσου! Δες τι έχει κάνει ο άνθρωπος στον ίδιο τον άνθρωπο. Μέσα σε τρεις χιλιάδες χρόνια ο άνθρωπος έχει κάνει πέντε χιλιάδες πολέμους. Δεν μπορείς να την πεις υγιή αυτή την ανθρωπότητα. Και μόνο καμιά φορά εδώ κι εκεί άνθισε κάποιος Βούδδας. Αν μόνο καμιά φορά δίνει μέσα στον κήπο λουλούδια κάποιο φυτό, και κατά τα άλλα, όλος ο κήπος μένει δίχως λουλούδια, θα τον πεις κήπο αυτόν; Κάτι πολύ βασικό έχει πάει στραβά. Κάθε άνθρωπος γεννιέται για να γίνει Βούδδας: τίποτε λιγότερο από τούτο δεν πρόκειται να σε ικανοποιήσει».
Γίνε και εσύ πολίτης της Osholand και ενσάρκωσε το μήνυμα της Πνευματικής Αφύπνισης.

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Ο ΑΝΑΖΗΤΗΤΗΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

Ερώτηση : Ποιός είναι ο αναζητητής τού μέλλοντος;
΄Η το μέλλον τού αναζητητή;

΄Οσσο:

Σε ένα από τα τελευταία γράμματά σου προς τους θεραπευτές, η γραμματέας σου είπε ότι έχεις εγκαταλείψει το εξωτερικό σάννυας για χάρη του εσωτερικού. Μπορείς σε παρακαλώ να πεις περισσότερα πάνω σ'αυτό;




Έχω δουλέψει πολύ για να εγκαταλείψω ό,τι είναι εξωτερικό, έτσι ώστε μόνο το εσωτερικό να σου μείνει για να ανακαλύψεις.


Διαφορετικά, ο νους του ανθρώπου είναι πολύ ανώριμος νους. Αρχίζει να προσκολάται σε εξωτερικά σύμβολα. Αυτό έχει συμβεί σε όλες τις θρησκείες του κόσμου. Ξεκίνησαν όλες καλά, αλλά όλες παραστράτησαν. Κι ο λόγος ήταν πως δόθηκε τόση έμφαση στο εξωτερικό, που οι άνθρωποι ξέχασαν τελείως το εσωτερικό. Η ικανοποίηση τού εξωτερικού απορροφούσε ως έργο μεγάλο μέρος τής ζωής και δεν έμενε καθόλου χώρος ούτε καν να θυμηθείς το ταξίδι προς τα μέσα, το οποίο αποτελεί βασικά το νόημα της θρησκευτικότητας.


Αν παρατηρήσεις τους αποκαλούμενους άγιους, σοφούς, τους μαχάτμα, τη ζωή τους, θα ξαφνιαστείς. Είναι πιό πολύ τού εξωτερικού κόσμου από ό,τι εσύ.


Κάποτε ταξίδευα με έναν πολύ διάσημο ινδουϊστή μοναχό. Ήταν πολύ αστείο να βλέπω ότι όλη του η ζωή, εικοσιτέσσερεις ώρες, ήταν απασχολημένος με ανούσια πράγματα. Για παράδειγμα, δεν έτρωγε τίποτα, έπινε μόνο γάλα αγελάδας. Και οι άνθρωποι τον λάτρευαν γι' αυτό και μόνο, που δεν αποτελεί κανένα κατόρθωμα. Το παιδί κάθε ζώου γεννιέται κάνοντάς το αυτό. Και το γάλα πρέπει να μην είναι άλλου ζώου εκτός από την αγελάδα. Το γάλα τού βουβαλιού δεν ήταν αποδεκτό. Στην πραγματικότητα, είναι πλουσιότερο. Έχει περισσότερη ζωτικότητα.


Αλλά η Ινδουιστική παράδοση δεν έχει αποκαλέσει το βουβάλι ούτε καν ως συγγενή... Και η αγελάδα πρέπει να είναι απόλυτα λευκή. Ξαφνιάστηκα γιατί αυτό είναι κάτι παράξενο. Οποιοδήποτε άλλο χρώμα, ειδικά το μαύρο, ακόμη και μαύρες βούλες πάνω στην άσπρη αγελάδα, δεν είναι αποδεκτά από τον άγιο. Προτιμούσε να μείνει νηστικός παρά να συμβιβαστεί, οπότε οι οπαδοί του πάντα κουβαλούσαν τέσσερεις, πέντε άσπρες, τελείως άσπρες αγελάδες οπουδήποτε πήγαινε εκείνος. Γιατί είναι πολύ δύσκολο να βρεις μια τελείως άσπρη αγελάδα. Τον ρώτησα: «Τί συμβαίνει; Τί κακό βρίσκεις σε μια καφέ αγελάδα ή σε μια μαύρη, ή σε μια αγελάδα με πολλές βούλες διαφόρων χρωμάτων;» Αυτός είπε: «Η λευκότητα είναι το σύμβολο της αγιότητας». Είπα: «Θεέ μου! Η αγελάδα πρέπει να είναι άγια για σένα και ακόμα και η πιο μαύρη αγελάδα θα σου δώσει το πιο άσπρο γάλα. Το γάλα πρέπει να κοιτάζεις, όχι την αγελάδα. Ποιός σου λέει να πιεις μαύρο γάλα;


Και ήταν τόσο καχύποπτος με τους ανθρώπους. Και ειδικά σε αυτή τη χώρα δε μπορείς να είσαι σίγουρος για το γάλα. Δε μπορείς να είσαι σίγουρος για τίποτα. Ακόμη και για τα φάρμακα δεν μπορείς να είσαι σίγουρος, από τα οποία εξαρτάται η ζωή σου. Και ο γιατρός μπορεί απλώς να σου κάνει ενέσεις με χρωματιστό νερό.


Χιλιάδες άνθρωποι έχουν πεθάνει καθώς υπάρχει τόση εξαπάτηση σε όλα. Η ετικέττα είναι σωστή, αλλά δε μπορείς να κρίνεις τι υπάρχει μέσα. Και για το γάλα όλοι γνωρίζουν πως οι άνθρωποι το αναμιγνύουν με νερό.


Όταν ήμουν σπουδαστής, όλοι ρωτούσαν τον άνθρωπο που έφερνε το γάλα για τους σπουδαστές στον ξενώνα: "Το ανακατεύεις με νερό;"
Κι αυτός απαντούσε: "Μπορώ να ορκιστώ." Και ο γιος του κουβαλούσε τον κουβά με το γάλα μαζί του κι αυτός έβαζε το χέρι του στο κεφάλι του γιου του κι έλεγε: "Αυτός είναι ο γιός μου. Και ορκίζομαι πως ποτέ στη ζωή μου δεν έχω ανακατέψει νερό στο γάλα."
Μια μέρα τον κάλεσα μέσα στο δωμάτιό μου. Έκλεισα την πόρτα. Αυτός είπε: "Τι κάνεις;"
Εγώ είπα: "Για να τα πούμε κατ'ιδίαν". Και τον ρώτησα "Δεν μπορώ να πιστέψω πως το γάλα που παίρνω δεν είναι ανακατεμένο με νερό. Πώς τα καταφέρνεις και ορκίζεσαι;"
Αυτός είπε: "Είναι πολύ απλό. Όμως μην το πεις σε κανένα. Ποτέ δε ανακατεύω νερό με το γάλα. Πάντα ανακατεύω γάλα με το νερό. Είναι απλό πράγμα. Μπορώ να ορκιστώ, γιατί ποτέ δεν το έχω κάνει. Πάντα ανακατεύω το γάλα στο νερό. Ως προς αυτό, δεν ρωτάει κανείς."


Εκείνος ο Ινδουϊστής μοναχός ήταν τόσο καχύποπτος που την αγελάδα έπρεπε να την αρμέγουν μπροστά του. Εγώ είπα: "Τι είδους θρησκευτική πρόοδο, τι είδους συνειδητότητα αποκτάς με όλες αυτές τις ανοησίες; Πέντε αγελάδες χρειάζεται να κουβαλάς μαζί σου. Έπειτα πρέπει να στέκεις εκεί καθώς τις αρμέγουν. Λες κι όλη σου η πνευματικότητα εξαρτάται από αυτή την ανοησία."


Αυτό ήταν ένα απλό παράδειγμα. Όλο το εικοσιτετράωρο αυτός ήταν ο τρόπος του. Καμία γυναίκα δε μπορούσε να πλησιάσει κοντύτερα από τρία μέτρα. Οι μαθητές του συνεχώς μετρούσαν την απόσταση από τη γυναίκα που είχε έρθει να δει τον άγιο. Έπρεπε να ήταν ακριβώς τρία μέτρα. Είπα: "Τί είναι αυτή η ανοησία;"
Αυτός είπε: "Δεν καταλαβαίνεις. Η γυναίκα έχει κάποια μαγνητική δύναμη, αλλά εκτείνεται μόνο ως τα τρία μέτρα."
Είπα: "Από πού σου ήρθε αυτή η ιδέα;"
Αυτός είπε: "Από το Δάσκαλο μου. Την πήρε από το δικό του Δάσκαλο. Δίνεται με μυστικότητα, ψιθυριστά στο αυτί, από γενιά σε γενιά."
Εγώ είπα: "Παράξενο, μπορείς να το στηρίξεις αυτό με κάποιες από τις γραφές;"
Αυτός είπε: "Όχι, πρόκειται για ιδιωτική παράδοση. Οι γραφές είναι δημόσιες. Ο Δάσκαλός μου δε μπορεί να με εξαπατήσει."


Φυσικά ο Δάσκαλός του δεν μπορεί να τον εξαπατήσει. Και κανείς δεν ξέρει ποιος ήταν ο ηλίθιος που ξεκίνησε αυτή την ιδέα. Οπουδήποτε και να πήγαινε, σε οποιοδήποτε μέρος, πρώτα απ' όλα ρώταγε: ΄Πέρασε από εδώ καμιά γυναίκα;΄


Δε μπορούσε να καθήσει στο μέρος όπου καθόταν μια γυναίκα πριν περάσουν εννέα λεπτά. Η ίδια ακτίνα. Τρία μέτρα υπολογίζονται για το χώρο και εννέα λεπτά για τον χρόνο. Μετά από εννέα λεπτά μπορεί να καθήσει, αλλά όχι πριν.
Εγώ είπα: «Ζεις ζωή γεμάτη φοβίες. Δεν είναι αγιοσύνη αυτό. Ζεις σε διαρκή φόβο. Όλη σου η ζωή, μέρα και νύχτα, δεν είναι τίποτε άλλο από φόβο.
Κι έχεις εστιαστεί τόσο πολύ σε εξωτερικά πράγματα που είναι ανούσια που δε βλέπω να έχεις καθόλου χρόνο για τα εσωτερικά." Όλες οι θρησκείες έχουν επικεντρωθεί στα εξωτερικά. Προσπαθώ να εγκαταλείψω ό,τι είναι εξωτερικό. Οι άνθρωποί μου δεν έχουν εξωτερική πειθαρχία. Δεν έχουν εξωτερική εμμονή.


Όλη τους η προσπάθεια και ενέργεια πρέπει να στραφεί προς τα μέσα. Η ζωή είναι μικρή κι ο χρόνος τόσο πολύτιμος. Δε μπορείς να τον σπαταλάς σε περιττά πράγματα. Και μπορείς να δεις τριγύρω ανθρώπους να τον σπαταλούν σε περιττά πράγματα.


Ενας σανκαρατσάρυα έμενε στο Δελχί και κάποιος φτωχός άνθρωπος, ένας υπάλληλος, σηκώθηκε την ώρα των ερωτήσεων και ρώτησε για το υπέρτατο στοιχείο, τι είναι αυτό, πώς μπορείς να φθάσεις έως αυτό.
Και ο σανκαρατσάρυα τον κοίταξε. Χρησιμοποιούσε το συνηθισμένο γραφείο, ένα μακρύ παντελόνι, μια πουκαμίσα και εκείνος εξαγριώθηκε. Ο σανκαρατσάρυα είπε: "Έχεις το θράσος να με ρωτάς για το απόλυτο. Και φοράς μακρύ παντελόνι. Πρώτα απάντησέ μου. Έχεις τη γιόγκα παβίντ, την Ινδουιστική κλωστή, μέσα από την πουκαμίσα σου; Κι όταν ουρείς, στέκεσαι ή κάθεσαι;"


Κι όλοι οι ηλίθιοι που είχαν μαζευτεί εκεί, και δε νομίζω ότι κανείς άλλος θα πήγαινε εκεί, γέλασαν. Ο φτωχός άνθρωπος είπε: "Με το μακρύ παντελόνι είναι πολύ δύσκολο να καθήσεις και όλα τα ουρητήρια στα γραφεία είναι φτιαγμένα για να ουρείς όρθιος."
Αυτός είπε: "Αυτό είναι αντίθετο προς την Ινδουϊστική θρησκεία. Έχεις ποτέ ακούσει για κανένα προφήτη των Βεδών να ουρεί όρθιος; Και τί γίνεται με την κλωστή; Τη βάζεις στο αυτί σου;"
Είπε εκείνος: "Για την ακρίβεια, δεν έχω κλωστή". Εκείνος είπε: "Αυτό παραπάει. Θα υποφέρεις στην φωτιά της κόλασης, γιατί όταν ουρείς, αν δε φοράς την κλωστή στο αυτί σου, τότε είσαι ευάλωτος σε κάθε είδους κακές επιρροές. Αυτή είναι η στιγμή που ο διάβολος μπαίνει μέσα στον άνθρωπο."


Αυτό το λέει ένας σανκαρατσάρυα που υποτίθεται ότι είναι ο επικεφαλής της Ινδουϊστικής θρησκείας. Σαν να είναι τα ουρητήρια η έγνοια τής θρησκείας, η κλωστή και η προστασία των ανθρώπων από το κακό. Και οι Ινδουϊστές το κάνουν αυτό, αλλά δε νομίζω πως προστατεύουν τον εαυτό τους κατά κανένα τρόπο. Είναι απλώς το ίδιο ανθρώπινοι όσο είναι και παντού αλλού οι άνθρωποι.


Θέλω οι άνθρωποί μου να το καταλάβουν ξεκάθαρα. Ούτε τα ρούχα σου πρόκειται να σε βοηθήσουν, ούτε οι εξωτερικές πειθαρχίες, ούτε τίποτα που σου έχει δοθεί από την παράδοση και το έχεις αποδεχτεί πιστεύοντάς το μόνο. Το μόνο πράγμα που μπορεί να προκαλέσει επανάσταση μέσα σου είναι να προχωρήσεις πέρα από το νου, στον κόσμο της συνειδητότητας. Εκτός από αυτού, τίποτα δεν είναι θρησκευτικό. Αλλά στο ξεκίνημα και μέσα σε έναν κόσμο που έχει υπερβολική εμμονή με τα εξωτερικά πράγματα, αναγκάστηκα να ξεκινήσω και το σάννυας με εξωτερικά πράγματα. Άλλαξε τα ρούχα σου σε πορτοκαλί, φόρα τη μάλα, διαλογίσου, όμως η έμφαση ήταν μόνο στο διαλογισμό.
Ανακάλυψα όμως πως οι άνθρωποι μπορούν εύκολα να αλλάξουν τα ρούχα τους, αλλά δεν μπορούν να αλλάξουν τον νου τους. Μπορούν να φορούν τη μάλα, αλλά δε μπορούν να κινηθούν προς τη συνειδητότητα. Κι επειδή φορούν πορτοκαλί ρούχα, τη μάλα, έχουν καινούργιο όνομα, αρχίζουν να πιστεύουν ότι έχουν γίνει σαννυάσιν.


Το σάννυας δεν είναι τόσο φθηνό. Γι'αυτό είναι καιρός, και έχεις αρκετή ωριμότητα, να τελειώσει η αρχική φάση. Αν σου αρέσει το πορτοκαλί χρώμα, το κόκκινο, πάρα πολύ καλά, δε μπορεί να σε βλάψει, αλλά ούτε και να σε βοηθήσει. Αν αγαπάς τη μάλα, αν αγαπάς το περιδέραιο με τη φωτογραφία μου, αυτό απλά αποτελεί το κόσμημά σου, δεν έχει όμως σχέση με τη θρησκεία. Οπότε τώρα περιορίζω τη θρησκεία στην απόλυτη ουσία της. Κι αυτή είναι ο διαλογισμός. Αν διαλογίζεσαι κι αν ανεβαίνεις όλο και υψηλότερα στη συνειδητότητά σου, τότε οι σκέψεις μένουν πίσω. Νιώθεις πως το σώμα σου βρίσκεται έξω από σένα, ο νους σου είναι έξω από σένα κι εσύ στέκεσαι στη μέση, στο κέντρο του κυκλώνα, σε απόλυτη σιγή, με απόλυτη ομορφιά, μέσα σε μεγάλο φως, με απόλυτη ικανοποίηση. Πέρα από τη διαδικασία του διαλογισμού, όλα είναι μη ουσιώδη.


Δε θέλω οι άνθρωποί μου να χαθούν μέσα στα μη-ουσιώδη. Στην αρχή ήταν απαραίτητο. Τώρα που επί χρόνια με ακούς, με καταλαβαίνεις, είσαι πλέον σε θέση να ελευθερωθείς από όλα τα εξωτερικά δεσμά. Και για πρώτη φορά μπορείς να είσαι πράγματι σαννυάσιν μόνο αν προχωρείς προς τα μέσα.




Osho,


The Last Testament Τόμος 6, Κεφάλαιο 12

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου